Tuesday, September 26, 2023
Jan 10

Written by: Diana West
Thursday, January 10, 2013 6:32 AM 


While I researching this week's column (to come), I ran into some breaking news and published it at WorldNetDaily.com:


Gore deal follows Murdoch into Arab TV

Sale of Current to Al Jazeera highlights Fox owner's link to Muslim Brotherhood channel

By Diana West

The news that Al Gore chose to sell his Current TV to Al Jazeera, which some think of as Muslim Brotherhood TV, recently has raised eyebrows. But what few people realize is that Fox chief Rupert Murdoch already co-owns what amounts to a Muslim Brotherhood channel in the Middle East.

The channel is Al Risala, which translates into “the (Islamic) message.” It was launched in 2006 by Saudi prince Talal bin Alwaleed, the nephew of the King of Saudi Arabia and a Murdoch business associate who also owns a 7 percent stake in Murdoch’s News Corp., the parent company of Fox News and other U.S. media outlets.

Murdoch co-owns Al Risala through his acquisition of an 18.97 percent stake in Rotana, Al Risala’s Arabic media parent group, which is owned by Alwaleed.

Based in Kuwait, Al Risala is run by general director Tareq Al-Suwaidan, a popular “tele-Islamist,” who rails against Jews, Danish cartoonists and hosts a weekly “motivational” show – urging jihad against Israel (within 1948 borders), calling for a global Islamic caliphate, and other jihadist aims.

Al-Suwaidan widely is reported to be a leader of the Muslim Brotherhood in Kuwait. He also is an unindicted co-conspirator in the terrorism financing trial of the Holy Land Foundation, five of whose leaders were convicted of supporting Hamas, a wing of the Muslim Brotherhood.

With earnings reported to be over $1 million annually as a host and speaker, and with his CD “Lives of the Prophet” having sold over two million copies, Al-Suwaidan counts as one of Rupert Murdoch’s more unusual cable personalities.

But Alwaleed’s and Murdoch’s Al Risala television is more than Tareq Al-Suwaidan.

The 24-hour religious channel broadcasts all manner of shows of Islamic interest. In May 2012, Al Risala launched a new weekly show, Masra Al Habeeb, hosted by Salah Sultan, the Hamas cleric, as freelance reporter Patrick Poole has documented, closely tied to Muslim Brotherhood “spiritual guide” Yusef al-Qaradawi and the Egyptian Muslim Brotherhood.

In 2011, Sultan called on Egyptians to kill every Israeli – “tourist or other” – who enters Egypt. As if to further Qaradawi’s 2011 Tahrir Square exhortations to Muslims to conquer Jerusalem, Sultan sees his show, according to an account by the Anti-Defamation League, as providing “practical steps on how to liberate Al Aqsa.”

Sure enough, the ADL reports that a promotional video shows Sultan reciting a poem about returning to Jerusalem with his rocket launcher, and, in his first episode, Sultan discusses wanting to go to Jerusalem “as liberators and not as visitors under the shadow of occupation.”

“We will raise our young chil¬dren, the seven year old ones, the five year old ones, and the four years old to fight the Jews and have war with the Jews,” a caller to the show said. Sul¬tan’s response? “Allah willing.”

Other Al Risala shows feature Islamic legal advice and opinions, such as a fatwa from a Saudi cleric, reported in February 2012 by the ADL, permitting Muslims to exploit identity information obtained by hacking Israeli credit cards.

A random sampling of translations of Al Risala programming by the Middle East Media Research Institute yields: on May 26, 2006, guidelines for wife-beating (permissible in Islamic lands, not in the West); on Sept. 3, 2008, the supposed benefits to the Islamic hudud punishment of chopping off hands for stealing (only four thefts in 100 years of Islamic rule); and on Oct. 8, 2011, a fatwa ruling it is “forbidden” to pray to Allah to place Steve Jobs in paradise (but Islamic law doesn’t rule out being sad about Jobs’ death).

Appearing on Al Risala on March 16, 2012, the former dean of Islamic law at Muhammad Bin Saud Islamic University in Saudi Arabia discussed the “freedoms” enjoyed in slavery under Shariah (Islamic law).

“Allah permitted the purchase and sale of slaves,” explained Saud Al-Fanisan. “Slaves are the property of their owners. This is slavery in the Shariah, yet a slave enjoys a great deal of freedom. The only thing he is deprived of is the right to own [himself]. That’s it. He enjoys freedom of thought, freedom of belief, the freedom to work, the right to deny [Islam], and the right to command good and forbid evil. A slave enjoys all these liberties, so how can it be claimed that there is no freedom [in Islam].”

Wadah Khanfar, director general of the Al Jazeera network until stepping down in Sept. 2012, is a member of the Muslim Brotherhood, according to Zvi Mazel, a former Israeli ambassador to Egypt. Tareq Al-Suwaidan, managing director of Al Risala, is a leader of the Kuwaiti Muslim Brotherhood.

Among the members of Al Risala’s “Supreme Advisory Committee” is Hamed Al Refaie, president of the International Islamic Forum for Dialogue, an organization that the Global Muslim Brotherhood Daily Report links to the global Muslim Brotherhood, and to which Alwaleed has donated money. It advocates interfaith “dialogue” – only not with Jews. In an interview posted on the IIFD’s website, Al Refaie argues “there is only one dialogue language that the Jews understand and insist on adopting as a code of life, i. e. the language of rifles, rocket launchers and any means that could help them perpetrate tyranny and mischief in the land and help them impose their influence on human societies.”

Another member of the Al Risala advisory committee is Abdullah Omar Naseef, whom former federal prosecutor Andrew C. McCarthy has described as “a major Muslim Brotherhood figure involved in the financing of al-Qaida.”

It was reported just days ago Al Jazeera, the Arab broadcaster, bought the “low-rated channel” Current, which was co-founded by Gore. Al Jazeera said it would shutter Current and create a New York-based network.

Current had struggled to find viewers. But there are reports that whatever viewers it did have might not automatically translate to an Al Jazeera audience. Time Warner Cable immediately moved to drop Current when the deal was announced.

“We will not longer be carrying the service,” the company’s statement said.


Follow me @diana_west_

<September 2023>
September, 2023
August, 2023
July, 2023
June, 2023
May, 2023
April, 2023
March, 2023
February, 2023
January, 2023
December, 2022
November, 2022
October, 2022
September, 2022
August, 2022
July, 2022
June, 2022
May, 2022
April, 2022
March, 2022
February, 2022
January, 2022
December, 2021
November, 2021
October, 2021
September, 2021
August, 2021
July, 2021
June, 2021
May, 2021
April, 2021
March, 2021
February, 2021
January, 2021
December, 2020
November, 2020
October, 2020
September, 2020
August, 2020
July, 2020
June, 2020
May, 2020
April, 2020
March, 2020
February, 2020
January, 2020
December, 2019
November, 2019
October, 2019
September, 2019
August, 2019
July, 2019
June, 2019
May, 2019
April, 2019
March, 2019
February, 2019
January, 2019
December, 2018
November, 2018
October, 2018
September, 2018
August, 2018
July, 2018
June, 2018
May, 2018
April, 2018
March, 2018
February, 2018
January, 2018
December, 2017
November, 2017
October, 2017
September, 2017
August, 2017
July, 2017
June, 2017
May, 2017
April, 2017
March, 2017
February, 2017
January, 2017
December, 2016
November, 2016
October, 2016
September, 2016
August, 2016
July, 2016
June, 2016
May, 2016
April, 2016
March, 2016
February, 2016
January, 2016
December, 2015
November, 2015
October, 2015
September, 2015
August, 2015
July, 2015
June, 2015
May, 2015
April, 2015
March, 2015
February, 2015
January, 2015
December, 2014
November, 2014
October, 2014
September, 2014
August, 2014
July, 2014
June, 2014
May, 2014
April, 2014
March, 2014
February, 2014
January, 2014
December, 2013
November, 2013
October, 2013
September, 2013
August, 2013
July, 2013
June, 2013
May, 2013
April, 2013
March, 2013
February, 2013
January, 2013
December, 2012
November, 2012
October, 2012
September, 2012
August, 2012
July, 2012
June, 2012
May, 2012
April, 2012
March, 2012
February, 2012
January, 2012
December, 2011
November, 2011
October, 2011
September, 2011
August, 2011
July, 2011
June, 2011
May, 2011
April, 2011
March, 2011
February, 2011
January, 2011
December, 2010
November, 2010
October, 2010
September, 2010
August, 2010
July, 2010
June, 2010
May, 2010
April, 2010
March, 2010
February, 2010
January, 2010
December, 2009
November, 2009
October, 2009
September, 2009
August, 2009
July, 2009
June, 2009
May, 2009
April, 2009
March, 2009
February, 2009
January, 2009
December, 2008
November, 2008
October, 2008
September, 2008
August, 2008
July, 2008
June, 2008
May, 2008
April, 2008
March, 2008
February, 2008
January, 2008
December, 2007
November, 2007
October, 2007
September, 2007
August, 2007
Privacy Statement  |  Terms Of Use
Copyright 2012 by Diana West